Wpis: Oknoplast sponsorem kolejnego futbolowego giganta
Firma Oknoplast została sponsorem kolejnego, po Borussi Dortmund i Interze Mediolan, futbolowego giganta - Olympique Lyon.
Dwuletnia umowa z jedną z najlepszych drużyn francuskiej Ligue 1 i oficjalny tytuł Major Sponsor Olympique Lyon ma umocnić pozycję marki we Francji i w niedługiej perspektywie uplasować Oknoplast w pierwszej trójce producentów okien. Według długoterminowej strategii biznesowej współpraca z czołowymi europejskimi klubami ma zapewnić spółce sukces w całej Europie, stąd ogłoszona niedawno współpraca z Borussią Dortmund i przedłużenie na kolejne dwa lata kontraktu sponsorskiego z Interem Mediolan.
Podpisy pod umową, złożone przez Mikołaja Placka - prezesa Oknoplast i Thierrego Sauvage - dyrektora generalnego Olympique Lyon, zapewniają obecność polskiej marki na strojach piłkarzy Les Gones oraz wykorzystanie ich wizerunku na wszystkich materiałach promocyjnych. Firma ma także prawa do obecności na telebimach i videobandach w trakcie meczów oraz logotypu na oficjalnej stronie internetowej drużyny. Przez dwa kolejne sezony Oknoplast będzie mógł posługiwać się nazwą Major Sponsor Olympique Lyon.
To już drugi w ostatnim czasie kontrakt sponsorski podpisany przez Oknoplast. W sierpniu 2013 spółka podpisała umowę sponsoringową, w ramach której posługuje się tytułem Partnera Borussii Dortmund oraz ma prawo do wykorzystania wizerunku piłkarzy na materiałach promocyjnych. Podobnie jak w przypadku francuskiego klubu, logo Oknoplast będzie pojawiać się na meczach rozgrywanych w Dortmundzie oraz na stronie internetowej. W praktyce, zasady współpracy określone w obu umowach, otwierają bardzo szerokie możliwości wykorzystania wizerunku zawodników, także prowadzenia dialogu z kibicami sponsorowanych drużyn. W opinii przedstawicieli firmy już sam logotyp na stadionach międzynarodowej trójki jest skutecznym akceleratorem marki, komunikującym, że Oknoplast to przedsiębiorstwo, z którym chcą współpracować najlepsi w Europie.
Okno na piłkarski biznes
Plany producenta zakładają obecność w czołówce największych producentów okien, w każdym z krajów, gdzie firma posiada swoją sieć sprzedaży. Oknoplast jest już liderem segmentu Top Premium w Polsce, cel został osiągnięty także we Włoszech, gdzie firma jest na drugim miejscu pod względem wielkości sprzedaży. Widać, że połączenie strategii budowania marki na lokalnych rynkach oraz strategia wiązania jej z najlepszymi europejskimi ligami przynosi dobre rezultaty. Od ogłoszenia współpracy z Interem Mediolan w styczniu 2012 roku, sprzedaż produktów Oknoplast we Włoszech znacząco wzrosła, umowę z klubem przedłużono więc w maju 2013 roku na kolejne dwa lata.
Źródło: BankierPress